KU-SO 05 Zameldowanie na pobyt stały lub pobyt czasowy decyzją administracyjną
Zameldowanie na pobyt stały lub pobyt czasowy decyzją administracyjną
KU-05 Wersja z dnia 08.08.2022 r.
Wydział Spraw Obywatelskich
I. WYMAGANE DOKUMENTY:
- podanie z umotywowanym wyjaśnieniem, dlaczego wnioskodawca nie mógł zameldować się w drodze czynności materialno-technicznej,
- wypełniony przez osobę ubiegającą się o zameldowanie formularz meldunkowy, „Zgłoszenie pobytu stałego” lub „Zgłoszenie pobytu czasowego”
- pełnomocnictwo ( jeżeli zostało udzielone) wraz z dowodem dokonania opłaty skarbowej (jeżeli wnioskodawca jest zobowiązany do jej uiszczenia)
- do wglądu:
- tytuł prawny do lokalu, w którym zameldowanie ma nastąpić - jeżeli wnioskodawca jest w jego posiadaniu (kopię należy dołączyć do wniosku) ,
- dowód osobisty lub paszport.
Druki można otrzymać :
- w Biurze Obsługi Interesanta - Rynek-Ratusz (tel. 75 645 64 01)
- w Wydziale Spraw Obywatelskich (wieżowiec – II piętro pok. 205)
- na stronie internetowej Urzędu Miasta www.um.boleslawiec.bip-gov.pl
- na stronie internetowej (zgłoszenia) https:/obywatel.gov.pl/dokumenty
II. OPŁATY
Opłata skarbowa :
- za wydanie na wniosek decyzji administracyjnej w I instancji - 10 zł,
- za złożenie pełnomocnictwa - 17 zł.
Opłatę należy wpłacić na konto 98 10202137 0000 9002 0046 4230 lub dokonać płatności kartą na miejscu (bez opłat i prowizji), przed złożeniem wniosku i pełnomocnictwa.
III. TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
-
Podanie składa się do Prezydenta Miasta Bolesławca (jeżeli zameldowanie ma nastąpić na terenie miasta).
-
Podanie składa się osobiście/za pośrednictwem na piśmie utrwalonym w postaci papierowej, opatrzonym własnoręcznym podpisem lub w postaci elektronicznej, opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym.
- Złożone podanie podlega ocenie organu, który po sprawdzeniu jego kompletności, bada uprawnienie Wnioskodawcy do jego złożenia.
W wyniku tego działania organ:
- wzywa wnioskodawcę do uzupełnienia braków, jeżeli podanie zawiera braki formalne,
- zawiadamia strony o wszczęciu postępowania, jeżeli wynik sprawdzenia jest pozytywny,
- prowadzi postępowanie wyjaśniające (bada legalność pobytu osoby w lokalu, m.in. przesłuchuje strony oraz świadków); postępowanie to kończy decyzja administracyjna o zameldowaniu lub o odmowie zameldowania osoby. Decyzja zostanie wydana nie później niż w ciągu miesiąca, a w sprawach szczególnie skomplikowanych, nie później niż w ciągu 2 m-cy. Termin ten może zostać przedłużony, o czym organ zawiadamia strony i wyznacza nowy termin załatwienia sprawy.
- Doręczenie decyzji (w zależności od żądania wnioskodawcy ) następuje w;
- wydziale (odbiór osobisty lub przez pełnomocnika),
- formie przesyłki listowej za potwierdzeniem odbioru,
- formie dokumentu elektronicznego.
- Wykonanie decyzji nastąpi po jej uprawomocnieniu.
IV. USŁUGĘ REALIZUJE:
Wydział Spraw Obywatelskich (wieżowiec - II pietro pok. 205) tel.75 645 65 42, 75 645 65 44
V. TRYB ODWOŁAWCZY, SKARGI I WNIOSKI:
- Od decyzji przysługuje stronom odwołanie do Wojewody Dolnośląskiego za pośrednictwem Prezydenta Miasta Bolesławiec. Odwołanie składa się w terminie 14-stu dni od daty doręczenia decyzji w BOI (Ratusz, wieżowiec) lub za pośrednictwem poczty. Strony mogą zrzec się prawa do wniesienia odwołania (oświadczenie), co spowoduje, że decyzja stanie się ostateczna i prawomocna.
- Na przewlekłe załatwienie sprawy lub bezczynność organu służy stronie ponaglenie. Ponaglenie wraz z uzasadnieniem wnosi się do Wojewody Dolnośląskiego za pośrednictwem Prezydenta Miasta Bolesławiec.
- Stronom służy prawo do wniesienia skargi do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego we Wrocławiu, za pośrednictwem Prezydenta Miasta Bolesławiec, po uprzednim złożeniu ponaglenia.
- Skargi i wnioski można składać do Naczelnika Wydziału Spraw Obywatelskich w godzinach pracy Urzędu oraz do Prezydenta Miasta Bolesławiec w każdy poniedziałek w godz. 13 -16.
VI. UWAGI:
- Osoba, która przebywa w określonej miejscowości pod tym samym adresem dłużej niż 30 dni jest obowiązana zameldować się na pobyt stały lub czasowy.
- Organ administracyjny może zameldować na pobyt stały lub czasowy decyzją administracyjną osobę, która faktycznie mieszka w danym lokalu a wynajmujący, najemca, osoba, której przysługuje spółdzielcze prawo do lokalu, lub właściciel nie chce potwierdzić faktu pobytu tej osoby w lokalu.
- W przypadku pobytu czasowego należy podać czasokres zameldowania.
Podstawa prawna:
-
ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz.U. z 2022 r. poz. 1191),
-
ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2021 r. poz.735 ze zm.),
-
ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz.U. .z 2021 r. poz.1923 ze zm..),
-
ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (Dz.U. z 2022 r. poz. 329).
-
rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i administracji z dnia 13 grudnia 2017 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz.U. z 2017 r. poz.2411 ze zm.)
-
ustawa z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych (Dz.U. z 2022 r. poz. 569).