☰ Menu Prawe Menu ☰
Gmina Miejska Bolesławiec
Herb Bolesławca przedstawia mury obronne z trzema wieżami. W bramie widnieje tarcza z czarnym orłem.

Poniedziałek 29.11.2021

A A A A
A A+ A++
zaawansowane

KU-SO 16 Przekazanie danych do Rejestru Danych Kontaktowych (RDK) ich aktualizacja oraz usunięcie z rejestru w siedzibie urzędu

Urząd Miasta Bolesławiec

Wydział Spraw Obywatelskich

KU-SO 16  Wersja z dnia 10.09.2021 r.

Przekazanie danych do Rejestru Danych Kontaktowych (RDK) ich aktualizacja oraz usunięcie z rejestru w siedzibie urzędu

Dostępna jest elektroniczna wersja usługi: Potwierdź swoje dane kontaktowe w Rejestrze Danych Kontaktowych (RDK) na stronie www.gov.pl

I. WYMAGANE DOKUMENTY:

Druki można otrzymać :

  • w Biurze Obsługi Interesanta - Rynek-Ratusz tel. 75 645 64 01, 75 645 65 25
  • w Wydziale Spraw Obywatelskich (wieżowiec – parter, okienko nr 1)
  • na stronie internetowej Urzędu Miasta www.um.boleslawiec.bip-gov.pl

II.   OPŁATY

Wolne od opłat.

III. TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY

Wniosek realizowany jest niezwłocznie w obecności wnioskodawcy. Po uwierzytelnieniu tożsamości wnioskodawcy urzędnik wprowadza dane kontaktowe – zgodnie z wnioskiem (nr telefonu, adres e-mail) do RDK. Po wprowadzeniu danych kontaktowych lub ich zmian do RDK przez urzędnika, klient otrzymuje na telefon i skrzynkę e-mail  (zależnie, które dane poda) osobne wiadomości z 6-cyfrowymi, jednorazowymi kodami potwierdzającymi. Jeżeli klient potwierdzi dane przy urzędniku wówczas dane będą od razu widoczne w RDK. Jeśli dane kontaktowe nie zostały potwierdzone przy urzędniku, osoba uprawniona będzie musiała w ciągu 24 godzin samodzielnie potwierdzić dane kontaktowe i wprowadzić kody potwierdzające na stronie www.gov.pl. (nie potrzebuje przy tym uwierzytelniać się przez PZ (Profil Zaufany) ani przez e-dowód). Do czasu potwierdzenia danych kontaktowych, nie będą one widoczne w RDK. Jeżeli w ciągu 24 godzin osoba uprawniona nie potwierdzi danych kontaktowych, wszystkie jej dane, kontaktowe i osobowe znikną z RDK. Cały proces będzie trzeba powtórzyć jeszcze raz.

Po złożeniu wniosku o usunięcie danych – zostaną one usunięte natychmiast. Nie trzeba ich potwierdzać (nie zostanie przesłany żaden kod potwierdzający).

 

IV. USŁUGĘ REALIZUJE:

Wydział Spraw Obywatelskich, okienko nr 1 (wieżowiec-parter) tel. 75 645 65 42, 75 645 65 44.

V. TRYB ODWOŁAWCZY, SKARGI I WNIOSKI:

  1. Odwołanie nie przysługuje.

  2. Skargi i wnioski można składać do Naczelnika Wydziału Spraw Obywatelskich w godzinach pracy Urzędu oraz do Prezydenta Miasta Bolesławiec w każdy poniedziałek w godz. 13 -16.

VI. UWAGI:

 

  1. Rejestr Danych Kontaktowych osób fizycznych to baza, dzięki której administracja publiczna ma dostęp do ich aktualnych danych kontaktowych. Służy on m.in. do powiadamiania obywatela o:

  • dokumentach gotowych do odbioru,

  • rozpatrzeniu złożonych wniosków,

  • potrzebie uzupełnienia dokumentów lub informacji w Jego sprawach, prowadzonych w urzędach.

  1. Rejestr prowadzi Ministerstwo Cyfryzacji.

  2. Do rejestru danych kontaktowych wprowadza się:

  • numer PESEL,

  • imię i nazwisko,

  • adres poczty elektronicznej lub numer telefonu komórkowego.

  1. Do rejestru danych kontaktowych swoje dane mogą przekazać osoby pełnoletnie, posiadające pełną zdolność do czynności prawnych.

  2. Dane kontaktowe przekazane do RDK w każdej chwili można zmienić lub usunąć.

  3. W przypadku zmiany danych – gromadzonych w rejestrze danych kontaktowych – są one automatycznie aktualizowane. Dotychczasowe dane przechowywane są w rejestrze przez okres 4 miesięcy od daty zmiany, po czym są automatycznie usuwane.

  4. Dane kontaktowe podlegają usunięciu z rejestru danych kontaktowych - z mocy prawa – na podstawie przekazanej przez rejestr PESEL informacji o zgonie osoby fizycznej, której te dane dotyczą.

  5. Dostęp do rejestru danych kontaktowych mają tylko administracja publiczna i podmioty realizujące zadania publiczne w związku z usługami i zadaniami publicznymi realizowanymi na rzecz osób fizycznych.

  6. Dane kontaktowe nie są wykorzystywane w celu kontaktu z osobami fizycznymi w zakresie związanym z prowadzoną przez nie działalnością gospodarczą.

  7. W rejestrze danych kontaktowych przetwarza się tylko jeden numer telefonu komórkowego lub tylko jeden adres poczty elektronicznej osoby fizycznej.

  8. Podstawą przetwarzania danych osobowych w rejestrze danych kontaktowych jest zgoda osoby, której dane dotyczą.

  9. Dane rejestru danych kontaktowych są przekazywane, aktualizowane lub usuwane:

  • samodzielnie przez osobę fizyczną, przy użyciu usługi online udostępnionej przez ministra właściwego do spraw informatyzacji:

  • za pośrednictwem administracji publicznej i podmiotów realizujących zadania publiczne, posiadających dostęp do rejestru danych kontaktowych, na wniosek złożony osobiście w siedzibie tego podmiotu przez osobę, której dane dotyczą.

 

Podstawa prawna:

 

  1. ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne ( Dz. U. z 2021 r. poz. 670),

  2. rozporządzenie Ministra Cyfryzacji z dnia 19 grudnia 2019 r. w sprawie rejestru danych kontaktowych (Dz.U. z 2019 r. poz.2467).

 

 

 

Wytworzył:
Jerzy Zieliński
(2021-09-10)
Udostępnił:
Mariola Soja
(2017-08-14 11:56:19)
Ostatnio zmodyfikował:
Agnieszka Rymut
(2021-10-13 09:05:07)
 
 
liczba odwiedzin: 6422028

Biuletyn Informacji Publicznej wykorzystuje pliki cookies.

Korzystanie z serwisu oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.

X