KU - OW 02 Wykreślenie z ewidencji szkół /placówek/ niepublicznych
KU-OW 02
Wersja z dnia 19 lutego 2024 r.
Urząd Miasta Bolesławiec
Wydział Oświaty
Wykreślenie z ewidencji szkół /placówek/ niepublicznych
I. WYMAGANE DOKUMENTY:
Procedura postępowania z aktami związana z likwidacją szkoły niepublicznej (przedszkola niepublicznego):
- Powiadomienie Prezydenta Miasta o zamiarze likwidacji szkoły /przedszkola/ zgodnie z art. 172 ust. 4 i 5 Ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz.U. z 2021 r., poz. 1082 z późn.zm.) - w terminie co najmniej na 6 miesięcy przed likwidacją.
- Powiadomienie do końca roku szkolnego Prezydenta Miasta o zamiarze przekazania dokumentacji przebiegu nauczania likwidowanej szkoły /przedszkola/ do archiwum Kuratorium Oświaty we Wrocławiu.
- Szkoła przekazuje dokumenty do archiwum Urzędu Miasta, zgodnie z obowiązującymi przepisami kancelaryjnymi i archiwalnymi.
- Sporządzenie przez szkołę trzech egzemplarzy protokołu zdawczo - odbiorczego.
- Protokolarne przekazanie dokumentacji przebiegu nauczania w ciągu jednego miesiąca od dnia zakończenia działalności szkoły do archiwum Kuratorium Oświaty we Wrocławiu.
Wykaz akt podległych przekazaniu do archiwum zgodnie z obowiązującym* rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej i Sportu dotyczącym dokumentacji przebiegu nauczania:
- Księga ewidencji dzieci podlegających obowiązkowi szkolnemu.
- Księga uczniów (słuchaczy).
- Księga ocen (zbiór arkuszy ocen). / Księga arkuszy ocen.
- Księga posiedzeń Rady Pedagogicznej (uchwały rady pedagogicznej dotyczące przebiegu nauczania).
- Protokoły postępowań klasyfikacyjnych (egzamin poprawkowy
i klasyfikacyjny). - Protokoły egzaminów.
- Dzienniki lekcyjne dla danego typu szkoły /placówki/ (dotyczące ostatnich 5 roczników kończących naukę w momencie likwidacji szkoły /przedszkola/).
- Dzienniki zajęć dydaktyczno - wyrównawczych i specjalistycznych dla danego typu szkoły (dotyczące ostatnich trzech roczników kończących naukę w momencie likwidacji szkoły).
- Dzienniki indywidualnego nauczania i wychowania dla danego typu szkoły (dotyczące ostatnich pięciu roczników kończących naukę w momencie likwidacji szkoły).
- Dzienniki zajęć rewalidacyjno - wychowawczych dla danego typu szkoły (dotyczące ostatnich trzech roczników kończących naukę w momencie likwidacji szkoły).
- Dzienniki zajęć pedagoga (psychologa) dla danego typu szkoły (dotyczące ostatnich trzech roczników kończących naukę w momencie likwidacji szkoły).
- Dokumentacja badań i czynności uzupełniających prowadzonych przez pedagoga, psychologa, logopedę i lekarza dla danego typu szkoły /przedszkola/ (dotycząca ostatnich trzech roczników kończących naukę w momencie likwidacji szkoły /przedszkola).
- Inne dokumenty związane nauczanie i wychowaniem – zgodnie z odrębnymi przepisami.
Ponadto zgodnie z obowiązującym rozporządzeniem ministra ds. oświaty w sprawie zasad wydawania oraz wzorów świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych **.
Należy dołączyć:
- Wzory wydawanych przez szkołę świadectw, dyplomów.
- Dokument potwierdzający przesłanie do Mennicy Państwowej pieczęci urzędowych w celu ich likwidacji.
Protokół zniszczenia pieczątek nagłówkowych szkoły.
II. OPŁATY:
Nie pobiera się.
III. TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY:
W ciągu 30 dni od złożenia wniosku wydaje się zaświadczenie o wykreśleniu z ewidencji.
Na podstawie art. 37 ustawy kodeks postępowania administracyjnego stronie przysługuje prawo wniesienia ponaglenia na niezałatwienie sprawy w terminie (wyjaśnienie przyczyn niezałatwienia sprawy w terminie).
Stronie przysługuje wniesienie ponaglenia, w sytuacji, o której mowa w art. 36 § 1 k.p.a.
IV. USŁUGĘ REALIZUJE:
Wydział Oświaty pok. 303 (III piętro – wieżowiec) tel. 75 645 65-51.
Powiadomienie z załącznikami może być złożone za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej (ESP) http://www.um.boleslawiec.bip-gov.pl/public/?id=66986
spełniającą standardy określone i opublikowane przez ministra właściwego ds. informatyzacji (na ePUAP) - art. 63 § 3a k.p.a. określa wymogi podania wniesionego w formie dokumentu elektronicznego.
V. TRYB ODWOŁAWCZY, SKARGI I WNIOSKI:
Na podstawie art. 127 i 127a k.p.a. przysługuje zrzeczenie się prawa do odwołania jedynie przed upływem terminu do wniesienia odwołania do Dolnośląskiego Kuratora Oświaty we Wrocławiu w ciągu 14 dni.
Stronie przysługuje prawo do złożenia skargi na bezczynność lub na przewlekłe postępowanie do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego.
VI. UWAGI:
Podstawą do wykreślenia szkoły (przedszkola) z ewidencji szkół i placówek niepublicznych jest dostarczenie do Prezydenta Miasta następujących dokumentów:
- Wniosek organu prowadzącego szkołę, (przedszkole) o wykreślenie z ewidencji
- Protokołu zdawczo - odbiorczego przekazania dokumentacji przebiegu nauczania do archiwum.
- Dokumenty potwierdzające powiadomienie wszystkich rodziców (na 6 miesięcy przed) o zamiarze i przyczynach likwidacji szkoły/przedszkola.
Wykaz dokumentacji pedagogicznej likwidowanej szkoły niepublicznej bez uprawnień szkoły publicznej, przedszkola, podlegającej przekazaniu do archiwum Urzędu Miasta/Kuratorium Oświaty stosuje się odpowiednio lub zgodnie z zapisem zawartym w statucie szkoły /przedszkola/.
* Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji.
** Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 sierpnia 2019 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków.
W toku postępowania może być przeprowadzona mediacja, jeżeli pozwala na to charakter sprawy - art. 96a § 1 k.p.a.
Podstawa prawna:
1. Ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe
2. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego
Załączniki:
KU-OW 02/01Pismo informujące o zamiarze likwidacji niepublicznej szkoły lub placówki
KU-OW 02/02 - Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych