KU-SO 26 Reklamacje w sprawie nieprawidłowości w spisie wyborców
KU-SO 26 Reklamacje w sprawie nieprawidłowości w spisie wyborców
KU-SO 26 Wersja z dnia 16.10.2023 r.
Wydział Spraw Obywatelskich
I. WYMAGANE DOKUMENTY:
- wypełniony i podpisany wniosek „Reklamacja w sprawie nieprawidłowości w spisie wyborców" (KU-SO 26/01) lub ustne zgłoszenie do protokołu. Reklamacja na nieprawidłowości w spisie wyborców może być wniesiona na piśmie utrwalonym w postaci papierowej lub elektronicznej.
- do wglądu ważny dokument tożsamości wnioskodawcy.
Druk ( KU-SO 26/01) można otrzymać w:
- Biurze Obsługi Interesanta - Rynek-Ratusz (tel. 75 645 64 01)
- Wydziale Spraw Obywatelskich (wieżowiec - II Piętro pok. 205)
- na stronie internetowej Urzędu Miasta www.um.boleslawiec.bip-gov.pl
II. OPŁATY
Nie pobiera się
III. TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
Decyzja do 2 dni – obiór osobisty lub za pośrednictwem poczty.
IV. USŁUGĘ REALIZUJE:
Wydział Spraw Obywatelskich pok. 205 (wieżowiec-II piętro), tel. 75 645 65 42, 75 645 65 44
V. TRYB ODWOŁAWCZY, SKARGI I WNIOSKI:
Termin rozpatrzenia reklamacji i wniesienia skargi do Sądu Rejonowego w Bolesławcu wynosi 2 dni.
VI. UWAGI:
- Każdy może wnieść do Prezydenta Miasta Bolesławiec reklamację w sprawie nieprawidłowości sporządzenia spisu, a w szczególności w sprawie:
- pominięcia wyborcy w spisie wyborców,
- wpisania do spisu osoby, która nie ma prawa wybierania,
- wpisania niewłaściwych danych o osobach wpisanych do spisu wyborców,
- ujęciu w spisie osoby, która nie zamieszkuje stale na obszarze gminy.
2. Reklamację wnosi się pisemnie lub ustnie do protokołu.
3. Prezydent obowiązany jest rozpatrzyć reklamację, w terminie 2 dni od dnia jej wniesienia i wydać decyzję w sprawie.
4. Decyzję, wraz z uzasadnieniem, doręcza się niezwłocznie wnoszącemu reklamację, a gdy dotyczy ona innych osób - również tym osobom.
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego,
- Ustawa z dnia 5 stycznia 2011 r. Kodeks wyborczy.