Plan działania na 2020-2021 r.
Na podstawie art. 14 w związku z art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1062), ustala się, „PLAN DZIAŁANIA” na lata 2020 – 2021 na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w Urzędzie Miasta Bolesławiec.
Lp. | Zakres działania | Realizujący działania | Sposób realizacji | Terminy | Uwagi |
---|---|---|---|---|---|
1. |
Umieszczenie na stronie internetowej UM deklaracji dostępności wg standardu WCAG 2.1 AA |
23 września 2020 r. | Sprawdzanie dokonania corocznej aktualizacji | ||
2. |
Usprawnienie aplikacji mobilnych w UM Bolesławiec |
z dniem 23 czerwca 2021 r. | |||
3. |
Możliwość uzyskiwania certyfikacji dostępności przez podmioty inne niż podmiot publiczny |
Podmiot niepubliczny | Zapewnienie dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami | z dniem 6 marca 2021 r. | Certyfikat wydawany na okres czterech lat |
4. |
W umowach na realizację zadań publicznych - określenie w treści umowy warunków służących zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, z uwzględnieniem minimalnych wymagań |
Wydział realizujący zawieranie umów | Uwzględnienie uniwersalnego projektowania | od 6 września 2021 r. | |
5. |
Prawo obywatela do poinformowania podmiotu publicznego o braku dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej |
Obywatel lub przedstawiciel ustawowy | Wniosek o zapewnienie dostępności | od 6 września 2021 r. | Niezwłoczne podjęcie działań korygujących nie później niż 14 dni od złożenia wniosku |
6. |
Prawo obywatela do wystąpienia z wnioskiem o zapewnienie dostępności cyfrowej strony internetowej aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu |
Obywatel | Wniosek o zapewnienie dostępności | od 23 września 2020 r. | Niezwłoczne, nie później niż w ciągu 7 dni od złożenia wniosku |
Lp. | Zakres działania | Realizujący działania | Sposób realizacji | Terminy | Uwagi |
---|---|---|---|---|---|
1. |
Przeprowadzenia analizy funkcjonalnej dostępności w UM Bolesławiec w zakresie:
|
Koordynator |
Analiza zapisów ustawy |
Do 30.09.2020 r. |
Wykonano |
2. |
Opracowanie szczegółowego planu działania |
Koordynator Administrator BiP |
1. Opracowanie planu działania. 2. Umieszczenie na stronie BIP UM Bolesławiec |
Do 16.10.2020 r. DO 23.10.2020 r. |
Wykonano Wykonano |
3.
|
Przekazanie do publicznej wiadomości danych kontaktowych koordynatora do spraw dostępności w UM Bolesławiec |
Referat Informatyki Administrator BiP |
Umieszczenie na stronie BIP UM Bolesławiec
|
Do 16.10.2020 r.
|
Wykonano
|
4. |
Spotkanie osób – pracowników UM Bolesławiec odpowiedzialnych za dostępność osobom ze szczególnymi potrzebami |
Koordynator |
Narada w sali konferencyjnej w biurowcu (sala nr 412) |
Do końca października 2020r. |
Wykonano |
5. |
Uzyskanie danych zbiorczych od osób wyznaczonych w sprawie dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami |
Koordynator Osoby odpowiedzialne za dostępność |
Sprawozdanie pisemne |
Do końca grudnia 2020 r. |
Wykonano |
6. |
Monitorowanie działalności Urzędu Miasta Bolesławiec w zakresie dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami |
Koordynator |
Sporządzanie notatek służbowych |
W sposób cykliczny – raz w kwartale |
Wykonano |
7. |
Sporządzenie raportu o stanie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami |
Koordynator Administrator BiP |
1. Przekazanie raportu do zatwierdzenia. 2. Publikacja raportu na stronie BIP UM Bolesławiec |
Do 31.03.2021 r. |
Cyklicznie co 4 lata |
8. |
Aktualizacja deklaracji dostępności |
Administrator BiP Kierownik Referatu Informatyki |
Przekazanie raportu do zatwierdzenia.
|
Do 31.03.2021 r. |
Cyklicznie co rok |